Návod k obsluze štípacího poloautomatu Lumag SSA-500G
OBSAH
1. Všeobecné
2. Informace k návodu na obsluhu
3. Zamýšlené použití
4. Rozsah dodávky
5. Životní prostřed
6. Technické údaje štípacího poloautomatu
7. Symboly
8. Zabezpečení
9. Doprava
10. Označení motoru
11. Doplňte palivo
11.1. Motorový olej
11.2. Benzín
11.3. Skladujte benzín
11.4. Tankování stroje
12. Uvedení do provozu
12.1. Příprava k použití
12.2. Nastartování motoru
12.3. Zastavení motoru
13. Provoz
13.1. Seřízení výstupního pásového dopravníku
13.2. Obsluha stroje
14. Postup při zaseknutým kusem dřeva
15. Údržba štípacího poloautomatu
15.1. Údržba
15.2. Vyměna hydraulického oleje
15.3. Ostření štípacího kříže
15.4. Montážní šrouby
15.5. Pneumatiky
15.6. Čištění / výměna vzduchového filtru
15.7. Kontrola / výměna zapalovací svíčky
15.8. Vypouštěcí zařízení
15.9. Napínání řetězu pily
15.10. Čištění
16. Skladování
17. Odstraňování problémů
18. Záruka / zákaznický servis
19. ES prohlášení o shodě
20. Součásti stroje
21. Hydraulické schéma štípacího poloutomatu
POZORNOST!
Přečtěte si všechny bezpečnostní pokyny a pokyny.
Pomocí těchto pokynů se seznamte se strojem, jeho správným
používáním a bezpečnostními pokyny. Uchovávejte to na
bezpečném místě, aby vám byly informace vždy k dispozici.
Pokud stroj předáte jiným osobám, předejte prosím kompletní
příručku.
Omezení odpovědnosti
Snažili jsme se poskytnout co nejvíce informací o prevenci nehod
během provozu, ale nemůžeme nést odpovědnost za neúplnost
uvedených nebezpečných míst a
–zdroje jsou zodpovědné. Výrobce nepřebírá žádnou odpovědnost
za škody způsobené:
– Nedodržení návodu k obsluze
– Nesprávné použití stroje
– Nesprávná instalace, Instalace,
Obsluha a údržba stroje
– Obsluha stroje na adrese vadný
Bezpečnostní zařízení nebo Ne
správně připojený nebo nefunkční zabezpečení a
Stráže
– Ignorovat Rady v
Návod k obsluze týkající se přepravy, skladování, funkce,
provozu, údržby a péče o stroj
– Neoprávněné konstrukční změny na stroji
– Neoprávněné úpravy stroje
– Nedostatečné monitorování částí stroje, které podléhají
opotřebení
– Opravy byly provedeny nesprávně
– Katastrofy způsobené cizími tělesy a vyšší moc
INSTALACE
12.3 ZASTAVENÍ MOTORU (obr. 1-3)
Před zastavením motoru nechte všechny zbytky dřeva rozdělit v
mezeře.
1. Páku plynu na motoru otočte do polohy MIN. Set (nečinný).
2. Přepněte spínač motoru do polohy OFF.
3. Potom posuňte kohout paliva do polohy VYPNUTO.
4. Odpojte konektor zapalovací svíčky, aby nemohlo dojít k
náhodnému nastartování motoru. = Ochrana proti
neoprávněnému použití!

Obchod
13. OBCHOD
Pečlivě přemýšlejte o tom, kde pracujete. Pracujte bezpečně a
ušetřete čas naplánováním práce předem.
Uložte si protokoly tak, aby byly snadno dostupné. Vytvořte místo,
kde můžete štípané dřevo naskládat, nebo jej umístit do
nedalekého vozíku nebo jiné dopravy. Štípací stroj položte na
pevný povrch.
Před použitím naneste na povrch válce tenkou vrstvu maziva,
abyste prodloužili životnost válce.
13.1 NASTAVTE DOPRAVNÍ PÁS

Pomocí lanového navijáku můžete individuálně nastavit sklon
dopravního pásu. Chcete-li to provést, otočte naviják ve směru
hodinových ručiček a zvedněte dopravní pás. Chcete-li spustit
dopravní pás, otočte lanový naviják proti směru hodinových
ručiček.
Než začnete pracovat, ujistěte se, že je stojan pevně na podlaze.
Dopravní pás nebo základna dopravního pásu musí být při
přepravě zvednuta z podlahy.
Obchod
13.2 OBSLUHA STROJE

e) dopravní pás
f) válečkový dopravní pás
g) Ovládací páka štípačky dřeva
(h) Ovládací rameno řetězové pily
(i) Zámek štípacího kříže
(h) Ovládací rameno řetězové pily
(i) Zámek štípacího kříže
(j) Nastavení štípacího kříže
(k) Ovládací rameno pro držák kulatiny
(l) Nohy
(m) kloubové kolo
(l) Nohy
(m) kloubové kolo
n) Ochranná mřížka pro motorovou pilou a štípačku
s funkcí nouzového zastavení
(o) naviják / dopravní pás
(p) hydraulická olejová tryska a průhledítko
(o) naviják / dopravní pás
(p) hydraulická olejová tryska a průhledítko
a) Nastavitelné zastavení
(b1) Nastavovací šroub napnutí řetězu (b)
Upevňovací šroub napnutí řetězu
Obchod
POSTUP PŘI ZASEKNUTÍ POLENA / ÚDRŽBA
14. POSTUP PŘI ZABLOKOVÁNÍ POLENA
Vypněte motor a odpojte konektor zapalovací svíčky od motoru.
Otevřete ochranný koš (1) v mezerovém prostoru a odstraňte
zaseknutý kus dřeva ze štípacího kříže (2).

Tím, že udeří kus dřeva kladivem, to může být odstraněno z
štípacího kříže. Nyní může být štípací kříž opět vložen do
poskytnutého otvoru.
Na Práce S
Štípací pila a na
Při nošení zaseknutého dřeva vždy odstraňte
ochranné rukavice.
15. ÚDRŽBA
15.1 ÚDRŽBA
Je zaručena trvalá údržba stroje na štípání pily
a dlouhá životnost všech součástí.
Preventivní údržbářské práce
Ujistěte se, že je stroj na štípání pily v perfektním stavu.
Zkontrolujte, zda nejsou na stroji uvolněné šrouby, poškozené
nebo neobvykle vyčnívající nebo umístěné součásti. Jakékoli
poškození nebo vizuální vady může narušit bezpečný pracovní postup. Odstraňte všechny piliny ze stroje na štípání a pily pomocí koštěte,
vysavače nebo stlačeného vzduchu.
Nikdy nepoužívejte tlakovou myčku. Voda by mohla dosáhnout
na nepřístupná místa na štípacím stroji a trvale poškodit různé součásti.
Použití vysokotlakového čističe vede k poškození, které výrazně ovlivňuje životnost stroje na štípání pily a výrazně omezuje možnosti údržby.
Údržbové práce před každou kontrolou uvedení do provozu
• Zkontrolujte hladinu oleje v hydraulickém oleji a filtru
hydraulického oleje a poznamenejte si čas výměny.
• Zkontrolujte stav řetězové pily – naostřete nebo vyměňte tupý
nebo poškozený řetěz.
Ostření řetězu
Řetězovou pilu lze několikrát brousit, aniž byste ji museli
vyjmout ze stroje. Použijte jemný 8-12 “ čtvercový soubor.
Přední zuby brouste pouze na délku 5-7 mm.
Při podávání nezpůsobujte ostré řez
ÚDRŽBA
Hrany v přechodech zubů. Vložte každý zub velmi přesně.
Po vyplnění řetězovou pilu očistěte. Po broušení zkontrolujte
řetěz velmi pečlivě.
Počkejte, až řetěz pily dosáhne optimálního výsledku řezání.
• Štípací nůž – znovu naostřete tupý klín.
15.2 VÝMĚNA HYDRALICKÉHO OLEJE
Hydraulický systém je uzavřený systém s olejovou nádrží, olejovým
čerpadlem a regulačním ventilem. Nízká hladina oleje může poškodit
olejové čerpadlo.
Hladinu oleje pravidelně kontrolujte měrkou. Olej by se měl
vyměňovat úplně jednou ročně.
Doporučené hydraulické oleje:
Shell Tellus 10-46, Esso Nuto H46, DEA HD B46.
Jako alternativa je vhodný jakýkoli jiný ekvivalent
Hydraulický olej třídy viskozity HLP 46. Tento olej je k dostání u
prodejců zemědělských strojů
K úplnému vypuštění oleje použijte vhodnou nádobu dostatečné
velikosti. Nejprve sejměte vypouštěcí zátku (B1), která je
umístěna pod plnicím hrdlem (A1). Odšroubujte filtrační vložku z
hydraulického filtru, zatímco držíte nádobu pod ní. Tímto
způsobem můžete vypustit olej z filtrační vložky a hydraulického
systému. Vypuštěný olej prohlédněte zhruba na větším množství
kovových zbytků, abyste předešli budoucímu poškození nebo byli
schopni včas reagovat.
Vyměňte olejový filtr každých 150 hodin provozu.
Pravidelná výměna olejového filtru zabraňuje poškození.
Hladinu oleje můžete vidět na průzoru (C1).

Naplňte olej do červené tečky, která je uprostřed průzoru, po maximální úroveň. Nízká hladina oleje může poškodit olejové čerpadlo.
Příliš vysoká hladina oleje by příliš zvýšila teplotu v hydraulickém systému a poškodila by tak součásti.
Při instalaci patrony olejového filtru se ujistěte, že těsnění jsou
správně usazena a filtr je řádně zašroubován zpět. Po výměně oleje
spusťte štípačku pily několikrát naprázdno bez štípání.
Údržba
15.3 OSTŘENÍ ŠTÍPACÍHO KŘÍŽE
Štípací pila je vybavena vyztuženým štípacím klínem, který
byl speciálně upraven. Po dlouhém používání nebo pokud je
to nutné dříve, můžete štípací nůž naostřit pomocí jemného
pilníku. Tento soubor by měl být také použit k odstranění
ostrých rohů a hran.
• Sledujte hydraulický systém – ujistěte se, že všechny
hydraulické hadice a připojení lze bezpečně používat. V
případě potřeby je nutné je vyměnit.
• Matice, šrouby nebo jiná spojení na stroji na štípání pily se
musí vždy dotáhnout a nepoškodit.
• Zkontrolujte všechny svary. Zejména švy, které jsou
vystaveny vysokému zatížení.
• Zkontrolujte pružinu a pravidelně upravujte délku mezery.
15.4 RYCHLÉ ŠROUBY
Pravidelně kontrolujte těsnost všech šroubových spojů, v případě
potřeby je dotáhněte. První kontrola šroubových spojů je po potřeby je dotáhněte. První kontrola šroubových spojů je po
prvních 3 hodinách provozu dělat. prvních 3 hodinách provozu dělat.
15.5 PNEUMATIKY
Zkontrolujte kola, tlak v pneumatikách
v pravidelných intervalech hnací kola a stav pneumatik.
■ Zkontrolujte správné usazení šroubového spojení na
nápravách kol.
■ dávejte si pozor na řezy a cizí předměty v dezénu
■ Zkontrolujte tlak v pneumatikách – cca 2,0 bar.
15.6 ČIŠTĚNÍ / VÝMĚNA VZDUCHOVÉHO FILTRU
Časté čištění vzduchového filtru zabraňuje poruchám karburátoru.
Pokud motor začne kouřit a současně poklesne výkon motoru, je
to známkou toho, že je filtr ucpaný. Vyčistěte vzduchový filtr,
lehce na něj poklepejte, aby z papírového prvku vypadl prach.
K čištění vzduchového filtru NIKDY nepoužívejte benzín ani
čisticí roztoky s nízkým bodem vzplanutí. Mohlo by dojít k
požáru nebo výbuchu. Vyčistěte vzduchový filtr, vyměňte
filtrační vložky
1. Spojovací materiál povolte a zakryjte
zhubnout.
2. Z vnitřku pouzdra filtru setřete nečistoty čistým vlhkým
hadříkem.
3. Pěnová vložka filtru opatrný z
Vyjměte vložku papírového filtru. Zkontrolujte obě části, zda
nejsou poškozené. Vyměňte poškozené vložky.
4. Vyčistěte vložku z pěnového filtru v teplé vodě a v jemném
mýdlovém roztoku. Důkladně opláchněte čistou vodou a
nechte dobře uschnout.
5. Poklepáním na kazetu s papírovým filtrem na tvrdém povrchu
odstraňte nečistoty. Nikdy nečistěte nečistoty, protože by to
tlačilo do vláken.
6. Umístěte vložku z pěny na vložku do papírového filtru.
7. Znovu nainstalujte prvek filtru.
8. kryt vypnout as pomocí
Zajistěte upevňovací prvek.
Nikdy nespouštějte motor s poškozeným prvkem vzduchového
filtru nebo bez něj. Nečistoty pronikají do motoru, což může mít za
následek vážné poškození motoru. V tomto případě se prodejci i
výrobci distancují od jakékoli záruky
Údržba
15.7 KONTROLA / VÝMĚNA ZAPALOVACÍ SVÍČKY
Pravidelně kontrolujte zapalovací svíčku a vzdálenost mezi
elektrodami.
Horké povrchy.
Na motoru jsou části s horkými povrchy, jako
je tlumič výfuku nebo chladicí žebra motoru.
Před prací na motoru počkejte, až motor
vychladne.
Zkontrolujte, vyčistěte a vyměňte zapalovací svíčku
1. Nechte motor vychladnout.
2. Odpojte konektor zapalovací svíčky od zapalovací svíčky a
odstraňte veškeré nečistoty v oblasti zapalovací svíčky.
3. Zapalovací svíčku pomocí klíč na zapalovací svíčku
odšroubujte a zkontrolujte.
4. Zkontrolujte izolátor. V případě poškození, např B. Praskliny nebo
třísky, vyměňte zapalovací svíčku.
5. Vyčistěte elektrody zapalovací svíčky drátěným kartáčem.
6. Zkontrolujte vzdálenost elektrod a v případě potřeby ji upravte.
Vzdálenost elektrod musí být 0,7 – 0,8 mm.
7. Opatrně zašroubujte zapalovací svíčku rukou a utáhněte klíčem
zapalovací svíčky.
8. Umístěte konektor zapalovací svíčky na zapalovací svíčku.
Uvolněná zapalovací svíčka může přehřát a poškodit motor.
Přílišné utažení zapalovací svíčky může poškodit závit v hlavě
válce.
Orientační hodnota:
> Použitá zapalovací svíčka: 1/8 – 1/4 otáčky
> Nová zapalovací svíčka: 1/2 otáčky
pi15.8 VYPOUŠTĚNÍ OLEJE
Vyměňte motorový olej, dokud je motor stále horký. Teplý olej
odtéká rychle a úplně.
POZORNOST! Poškození životního prostředí.
Provozní kapaliny a části znečištěné
provozními tekutinami nesmějí být použity v
přívodu pitné vody. Provozní materiály
zlikvidujte jako zvláštní odpad, i když je to jen
malé množství.
Motorový olej musí být vyměněn po prvních 5 hodinách provozu.
Poté pouze každých 50 provozních hodin nebo každou sezónu.
1. Odšroubujte vypouštěcí šroub oleje.
2. Odšroubujte plnicí zátku oleje.
3. Pod vypouštěcí zátku oleje držte vhodnou nádobu (nejméně
2,0 litru).
4. Druhá osoba nakloní stroj tak, aby mohl vytéci veškerý olej.
5. Důkladně vyčistěte oblast kolem výstupního otvoru oleje.
6. Znovu zašroubujte vypouštěcí šroub oleje.
7. Motorový olej (1,1 litru, viz zde … NÁPLŇ / doplňte olej (11.1)
pomalu.
8. Utáhněte šroub pro plnění oleje.
9. Odstraňte zbytky oleje a nečistoty.
10. Motorový olej zlikvidujte v souladu s místními předpisy.
15.9 NAPĚTÍ ŘETĚZU PILY
Chcete-li napnout řetěz řetězové pily štípacího stroje, postupujte
prosím následovně:
• Vypněte motor a vyjměte konektor zapalovací svíčky.
• Otevřete ochrannou mřížku pro řetězovou pilu a štípačku pomocí funkce
nouzového zastavení.
• Povolte dva šestihranné šrouby (b).
• Nyní otočte imbusovým šroubem (b1) doleva, aby se řetěz
uvolnil, a doprava, aby se řetěz napnul.
• Následně opravit dva
Šestihranné šrouby (b) znovu.
ÚDRŽBA / SKLADOVÁNÍ
15.10 ČIŠTĚNÍ
Údržba a čištění pouze
na vypnuto a
Proveďte stacionární pohon.
Stroj pravidelně čistěte, aby byla zajištěna optimální funkce.
Hromadění nečistot
(Piliny, Prach,
přilnavý list zelený a podobně) na stroji musí být odstraněn. K
odstranění těchto nečistot použijte měkký kartáč. Z podvozku
odstraňte nečistoty suchým hadříkem. Při čištění nikdy nemiřte
vodou na ložiska nebo motor.
Po očištění namažte nebo namažte všechna mazací místa a
nechte stroj krátce běžet tak, aby pronikající voda byla znovu
vytlačena
16. SKLADOVÁNÍ
Skladujte stroj ve vodorovné poloze na rovné ploše v suché a
dobře větrané budově. Stroj by měl být vždy vyčištěn. Neskladujte
stroj na štípání pily venku, protože by mohlo dojít zejména k
poškození elektrických přípojek.
K čištění povrchu stroje používejte čisté hadříky. Pravidelně
čistěte odvzdušňovací šrouby
